Actie: Fietsen naar Parijs

De vriendinnen van Lotte & Roos riepen direct toen zij over de diagnose Ushersyndroom hoorden: “We moeten wat doen! Niks doen is géén optie!” Ze kwamen er al snel achter dat niemand eigenlijk wist wat het Ushersyndroom precies inhoudt en wilden daar het liefst zo snel mogelijk verandering in brengen.Ze wilden het groots aanpakken en daarmee heel veel aandacht trekken om zo hun vriendinnen te kunnen steunen. De vriendinnen van Roos besloten als eerste actie samen met Roos naar Parijs te fietsen om zo hun 1e doelstelling, nl. meer bekendheid geven aan Ushersyndroom, te kunnen verwezenlijken. Er is een stichting opgericht, er werden sponsoren gezocht en plannen gemaakt en dit werd al vele malen gepresenteerd.

fietsmeiden

Steun de actie
Jouw bijdrage aan de sponsortocht is een directe steunbetuiging aan de fietsmeiden, en ook aan iedereen die getroffen is door het Ushersyndroom.

>> Geef onderzoek naar behandeling van het Usher-syndroom een impuls! <<

Hard trainen
De meiden trainen nu al geruime tijd heel hard en zo vaak mogelijk. Naast school en andere bezigheden is dat behoorlijk bikkelen maar de toegenomen fietsconditie geeft ze er alle vertrouwen dat zij op 8 juli inderdaad klaar zijn om de tocht naar Parijs in zes dagen te gaan rijden. Naast het trainen wordt er regelmatig vergadert met alle ouders om de details van de tocht en wat we nodig hebben met elkaar te bespreken. Want alle hulp is natuurlijk welkom.

Start
Op 8 juli zullen wij vanaf de Berger Scholengemeenschap onze tocht naar Parijs starten. Om 14.00 uur zal er een lied gelanceerd worden wat speciaal voor de stichting werd geschreven door Mylou Frencken en ingezongen door Sjors van der Panne. De opbrengst van dit nummer is bestemd voor Stichting Klavertje 2 en de live-lancering op 8 juli is gelijk het startschot van de fietstocht. Iedereen is welkom om de vriendinnen uit te zwaaien.

Route
Er is een mooie presentatie gemaakt van de route die de meiden gaan afleggen. Beginnen met een proloog rondom de kerk van Bergen om ook de mensen van de Berger Scholen Gemeenschap een kans te geven, afscheid te nemen van de meiden. Het zijn tenslotte ook een beetje hun meiden. Via Eindhoven dwars door België onderweg naar de Eiffeltoren. Wilt u de hele route zien, klik dan op de route van Bergen naar Parijs voor de presentatie en geniet van de bijbehorende plaatjes van de plaatsen die de meiden gaan aandoen.

Finish
Vrijdag 15 juli is de Eiffeltoren het eindpunt. Als alles volgens planning verloopt zullen de fietsmeiden om ca 14.00 uur onder de Eiffeltoren luid worden ontvangen door ouders, vrienden en iedereen die ze wil binnenjuichen en feliciteren met hun geweldige prestatie!
Zij hebben enorm veel zin in de fietstocht en houden jullie met alle plezier op de hoogte.

>> Via facebook kunt u in gedachten met de meiden ‘meefietsen’! <<

Joy Haarman