Onze eerste donatie

Geweldig trots zijn wij op onze eerste donatie van een groot gedeelte van de opbrengsten van 2016. Simon, Linde, Lotte, Roos en Gijs zijn vandaag naar Groningen afgereisd om een cheque van €18.000,- aan te bieden aan Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Doofblindheid. Dit deden zij in Groningen aan onder andere Nicole Kort, de voorzitter van SWODB.

Dit geld komt ten gunste aan het onderzoek van het Radboud Universitair Medisch Centrum naar Usher Type 2a. Specifiek aan het onderzoek naar een 35-tal mutaties van het gen waaronder USH2A-c.2299del, het type Ushersyndroom waar Lotte en Roos aan lijden. Lees meer over dit onderzoek op de website van SWODB.

Wij zijn ontzettend trots op wat we hebben bereikt in het eerste jaar en ook onwijs dankbaar voor iedereen die hieraan heeft bijgedragen. Er is nog meer geld nodig voor dit onderzoek. Om ervoor te zorgen dat we volgend jaar weer een goede bijdrage kunnen leveren aan dit zeer hoopgevende onderzoek kunnen jullie doneren via de website.

Er was lokale pers bij, zij hebben een leuk stukje uitzending gemaakt dat hier kan worden bekeken (vanaf 3:52 min).

donatie1