Persbericht Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Doofblindheid

logoswodb

Langzaam doof en blind worden dat wil niemand: Lotte en Roos ook niet!

Lotte en Roos van Stichting Klavertje 2 schenken Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Doofblindheid € 18.000!

De zussen Lotte en Roos zijn vanaf hun geboorte slechthorend. Daar zocht toen niemand iets achter. Op 15-jarige leeftijd krijgt Roos bij het hockeyen steeds meer last van nachtblindheid. Na onderzoek blijkt zij het Usher-syndroom te hebben waardoor je langzaam doof en blind wordt…

De vriendinnen van Lotte en Roos riepen meteen toen zij de diagnose hoorden: “We moeten wat doen! Niets doen is géén optie!” Met hulp van ouders, vrienden en familie is de Stichting Klavertje 2 opgericht.

Met vele ludieke acties, waaronder een ‘ervarings-diner’ — hoe dineer je als je bijna niets ziet of hoort — en een fietstocht naar Parijs, zamelden zij € 18.000 in die zij zaterdag 24 december overhandigen aan de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Doofblindheid (SWODB).

Deze stichting is opgericht door de arts Nicole Lo-A-Njoe-Kort en psycholoog Hedda de Roo. Beiden hebben ook het Usher-syndroom. De stichting heeft als doel wetenschappelijk onderzoek te bevorderen en te stimuleren op het gebied van Doofblindheid. De sichting werkt hierin nauw samen met het Radboud UMC en de Rijks Universiteit Groningen (RUG) waaraan professor Marleen Janssen verbonden is als eerste professor aangeboren doofblindheid.

Datum: 24 december, 12.00 uur.
Plaats: Grand Café Trefpunt
Adres: Beijumerweg 17, 9737 AB, Groningen

Wij nodigen u van harte uit aanwezig te zijn bij het overhandigen van de checque ter waarde van € 18.000. Gijs Druijf, voorzitter, Linde Klaver, zus van Lotte en Roos en secretaris van Stichting Klavertje 2 en Nicole, voorzitter van SWODB zullen aanwezig en beschikbaar zijn voor de pers.

Heeft u belangstelling, neemt u dan alstublieft contact op met onze contactpersoon Erika Zeegers, PR & Communicatie SWODB via mail: pr@swodb.nl of mobiel 06-17740804.

Lotte en Roos in campagne SWODB:
Lotte: Strijd mee tegen doofblindheid, net als Susan Visser en Lotte Klaver
Roos: Maartje Paumen: hockey als je doofblind bent